försäkringsbolag

Att alltid välja rätt försäkringsbolag är inte alltid helt enkelt.

Att det är dyrt med försäkringar är inget nytt för oss. Men att själv vara aktiv och se till att man har rätt försäkringsbolag till sina försäkringar behöver inte vara så svårt. Försäkringsbolagen i Sverige har väldigt bra ekonomi, det krockas ju inte fler bilar för att det är finanskriser?

Till detta så hör ett gott ansvarstagande av sin privatekonomi genom att vara aktiv försäkringstagare. Se till att alltid kolla upp försäkringsbolag innan du tecknar en ny försäkring. Undertecknad vet att det kan lösa sig att jämföra försäkringsbolag. Bilförsäkring kostar ju alltid mycket och där kan man spara in mest genom att ringa till olika försäkringsbolag och höra efter.

Det finns flera hundra försäkringsbolag i Sverige. Vissa stora, vissa är små. Ett litet försäkringsbolag behöver nödvändigtvis inte vara sämre än ett större. Jag tror alla försäkringsbolag är lika bra. Det finns alltid förldelar och nackdelar med respektive storlek men att själv sköta sina kort rätt och vara ärlig mot sitt försäkringsbolag är enligt mig rätt utgångspunkt för att få rätt hjälp av sitt försäkringsbolag, oavsett storlek.

Varje försäkringsbolag har egen statistik över risk & olyckor. Därför har försäkringsbolag egna sätt att sätta sina premier på. Som till exempel så kanske ett försäkringsbolag vill ha lite ungre försäkringstagare och sätter lägre premier efter en viss ålder och vise versa. Ett annat försäkringsbolag kanske inte alls vill ha yngre försäkringstagare och sätter därmed en hög premie för yngre och "prisar" helt enkelt ut dem.

Kommentarer
Postat av: Patrik

Folksam håller ej vad de lovar!
Jag har Folksam hemförsäkring, jag har alla Folksams försäkringar med alla tillägg, däribland ett tillägg i hemförsäkringen som innebär att det inte blir något åldersavdrag upp till 4 år på fast monterad elektronik och vitvaror, samt en lägre självrisk, 750:- istället för 1500:-
.. trodde jag tills en skada inträffade..
Näpp det gäller inte vitvaror säger skaderegleraren. När jag dubbelkollar med säljaren och kundtjänst säger det att det visst gäller – hur som helst om skaderegleraren vägrar finns det inget jag kan göra än att känna mig jävligt blåst
Jag känner mig så oerhört besviken
Bye bye Folksam

2013-12-23 @ 09:39:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0