flytta pension?

 
Flytta pensionen?
 
Det är inte lätt att sia om hur mina pensionsfonder skall gå. Det kan ingen. Det jag däremot fått reda på är att min pension äts upp av rörliga avgifter. Och det är inte lite pengar det handlar om heller. Jag har 25 år kvar tills jag tänkte gå i pension och om jag lyckas sänka den rörliga avgiften på 1% av mitt pensionssparande som alla stora banker och försäkringsbolag tar så har jag mer än 25% mer i pension. 25 procent!
 
Det är pengar jag hellre spenderar själv! Det är inte längre svårt att byta pensionsbolag eller för den delen sin tjänstepension som ofta redan är upphandlad av våra valcentraler. Att jämföra pensionen går oftast fortare än du tror. Det finns flera seriösa sajter som hjälper dig att jämföra och byta pensionsbolag. 
 
Jag tänker göra en större djupdykning av att jämföra pensioner. Återkommer!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0